سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آمیزگارى با مردمان ایمنى است از گزند آنان . [نهج البلاغه]

اصلا چرا ؟

Powerd by: Parsiblog ® team.
سریال "یوسف پیامبر" یادآور امام (ره) است.(جمعه 88 فروردین 7 ساعت 12:53 صبح )

ریاست جمهوری - دکتر احمدی نژاد

 

این که آمون هوتپ موحد می شود نکته جالبی است و این درست است اگر نمی‌شد یک تناقض بود چون شرک و بت پرستی آدم ها را متوقف می‏کند راه خیر و برکت و کمال را می بندد، اما وقتی این حجاب کنار برود و نور ایمان بتابد و افق دیده شود، ‌راه رشد و تعالی باز می شود تا به حال به این موضوع پرداخته نشده، اگر هنر این ویژگی را بیاید، غوغا می کند.
 

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت اسلامی هنرمندان، در این دیدار دکتر احمدی نژاد بدون اشاره به برخی شایعات حول سریال "یوسف پیامبر"، این سریال را یادآور امام راحل دانست و از اینکه این سریال که توانسته حقایقی را بیان کند و تأثیرات مثبتی در بین مردم داشته است تقدیر کرد و افزود: من هم مقید هستم حتماً این سریال را تعقیب کنم و ببینم.

هم چنین با پرسشی که کارگردان سریال "یوسف" در باره ضعف و ناکارآمدی مدیریت فرهنگی کشور طرح نمود این جلسه بیشتر به آسیب شناسی فضای سینمایی و هنری کشور گذشت و بیشتر سخنان احمدی نژاد به این موضوع اختصاص یافت.

رئیس جمهور در این زمینه گفت: چرا در بعضی حوزه‌ها و مدیریت های فرهنگی ناموفق عمل شده است؟ آیا در حاکمیت اسلام، سینما تعطیل خواهد بود... قطعاً نه، مهم این است که چه کسانی و چگونه این کارها را مدیریت می کنند.

رییس جمهور با اشاره به تأثیر سینما در دنیای امروز گفت: ما نیازمند هستیم در حوزه سینما از پراکندگی تصمیمات و سیاست‏گذاری‌ها پرهیز کنیم و یک سازمان مقتدر و کارآمد تشکیل دهیم. در این راستا تربیت نیرو خیلی مهم است و دولت حاضر است هزینه‌اش را هم تأمین کند. مقیاس کار ما جهانی است و باید از مرزهای جغرافیایی ایران بگذریم و سینماگران می‏توانند همراه شوند.

دکتر احمدی نژاد گفت: بعد از انقلاب در سینما کارهای خوبی شده است، اما آن چه دغدغه ماست این است که سینمای ایران  در طراز نیاز و انتظار ما نبوده است.

وی افزود: شما به بعضی ضعف های مدیریتی و آثار سینمایی اشاره داشتید، چرا فضای غالب این گونه است؟ ریشه این نابسامانی بر می گردد به مبانی فکری  و اندیشه که در ذهن و جان هنرمند و مدیر فرهنگی ما وجود دارد.

وی گفت: چرا مدیریت‏های فرهنگی موفق عمل نمی‌کنند؟ موقعی فعالیت‌ها و برنامه‌ها نتیجه می‌دهد و یک کار هنری اثرگذار می شود که زایش و جوششی از درون باشد. هر جا زایش درستی بوده اثری خوب و مؤثر داشته‏ایم. مدیری که خودش در حال زایش و جوشش نباشد چه طور می‏تواند دیگران را به سمت کمال دعوت کند. آرمانی وجود ندارد، دورنمایی در مقابل دیدگان قرار نمی دهد. ما گرفتار نوعی جمود فکری هستیم.

رییس جمهور تأکید کرد: بعضی ها فکر می کنند اوج مکتب همین لایه ثابتی است که باید همه رفتار و اعمال خود را با آن تنظیم کنیم. درحالی‏که اینها احکام هستند مثل تابلوهای کنار جاده، اما این دستورالعمل‏ها و تابلوها جاده و مقصد نیست بعضی این دو را با هم اشتباه می گیرند.

وی افزود: تخریب را همه می توانند انجام دهند، اما تنها عده معدودی می توانند مجموعه را جلو ببرند و شرط آن این است که خودشان جلوتر باشند، خودشان مصلح و صالح باشند. چرا همه شیفته ‏یوسف می‏شوند و تأثیر عمیق بر همگان می گذارد. چون خودش به حقیقت بالاتری رسیده است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به شخصیت امام (ره) و تأثیر عمیق آن در مردم گفت: ما باید خط امام را در این مسیر تحول و شکوفایی و در مسیر حرکت به جایگاه بالاتر تفسیر و تعریف کنیم. در جا زدن که متکی به علوم غربی و تکنیک های آنان است با راه امام هم‏خوانی ندارد. بعد از انقلاب فرهنگی ما علم را وارد کردیم. نهضت ترجمه راه افتاد و امتیاز را به آن دادیم که علوم غربی را بهتر در دسترس قرار داد، غرب به آخر خط رسیده است و موتور تمدنی غرب در حال خاموش شدن است و خاصیت آن فرهنگ و تمدن همین اقتضاء را دارد.

وی تأکید کرد: حقیقتی را که ما فراموش کردیم و از آن غافلیم، وجود مقدس امام عصر (عج) است. هر چیز زیبایی در عالم در مقابل آن حقیقت بزرگ رنگی ندارد. اصل حرکت و رشد و کمال از آن وجود مبارک است. بچه های مسلمان این خط را در آثار هنری خودشان گم کرده اند و دنبالش نیستند.

رییس جمهور افزود: یک مدیر فرهنگی که خودش در حال رشد نباشد، نمی تواند فضا را بسازد و اگر بعضی ها هم جلو بیفتند، می رود جلو آنها را می گیرد و این آسیب ماست که باعث فساد و تباهی می‏شود. مدیران ما دنبال آرمان نیستند. اگر مدیر در یک افق بالاتری قرار بگیرد، می تواند تحولی را ایجاد کند و اینجاست که تدبیر او، اتخاذ شیوه ها  روش های عمل، تحلیل و تفسیر پدیده ها تغییر خواهد کرد و این قدر محدود و بسته عمل نخواهد کرد، محافظه کاری کنار می رود جسارت تصمیمات بزرگ در مقابلش قرار می گیرد.

احمدی نژاد گفت: سه تا مدیر فرهنگی که نگاه شان ولایی و با این افق بلند باشد و با امام پیوند حقیقی خورده باشند، می‏توانند انقلابی ایجاد کنند و روز به روز در صحنه فرهنگ و هنر شاهد شکوفایی باشیم و فضای پیشرفت و کمال باز می شود.

وی با اشاره به سریال یوسف پیامبر گفت: فیلم یوسف، ما را به یاد امام می اندازد و زیبایی و حکمت رهبری ولایی و نتایج درخشان آن را نشان می‏دهد. این که آمون هوتپ موحد می شود نکته جالبی است و این درست است اگر نمی شد یک تناقض بود چون شرک و بت پرستی آدم ها را متوقف می‏کند راه خیر و برکت و کمال را می بندد، اما وقتی این حجاب کنار برود و نور ایمان بتابد و افق دیده شود، ‌راه رشد و تعالی باز می شود تا به حال به این موضوع پرداخته نشده، اگر هنر این ویژگی را بیاید، غوغا می کند.

وی گفت: با حوزه فرهنگ به گونه ای می توان عمل کرد که تأثیر هر روزه آن را در زوایای زندگی مردم دید. با یک مدیریت فرهنگی آرمانی می توان کاری کرد که مردم هر لحظه متأثر از آن حرکت باشند. ما باید هم سازمان داشته باشیم ، هم نیرو بسازیم و هم اتصال داشته باشیم به آن اصل حقیقت. فرهنگ متصل به امام عصر می‏تواند حرکت داشته باشد، والا کاری از پیش نمی‏بریم. در پرتو همین اتصال چه خلاقیت ها و ابتکاراتی که شکل نمی گیرد.

دکتر احمدی نژاد افزود: آمدن امام در 12 فروردین به ایران در حالی که باند فرودگاه با تانک ها محاصره شده بود و حکومت نظامی همه جا مستقر شده بود. این اتفاق چه طوری رخ می دهد که امام وسط این خون و آتش فرود می آید و می‏ببینیم کشور گلستان شد، آیا این جز همان تعبیر گلستان شدن آتش بر ابراهیم خلیل ا... است. این کار را چه کسی کرد این تدبیر را چه کسی اندیشید. خود امام می فرمودند: دستی هست که کارها را درست می کند. این حقیقت باید فضای هنر ما و دوستان هنری و مدیریت فرهنگی ما را درنوردد. گیر و ایراد ما در هنر اینجاست. در حوزه های غیرفرهنگی هم همین طور است. ایمان حقیقی به غیب، امامت و... نیست. همه اش حرف است.

احمدی نژاد تأکید کرد: همه هنر یوسف در ارتباط او با امام غیب است و بدانید خدا راه کمال دیگری نگذاشته است. جهش فرهنگی، رونق هنری و امثالهم بدون این معنا و مفهوم، بروز و ظهوری نخواهد داشت.

وی افزود: گاه دیده می شود خیلی تلاش می شود خیلی فکر می شود، اما چیزی عاید نمی شود. همه در می‌مانند که عیب کار کجاست؟ فکر می‌کنند اگر مثلاً دو تا دکترا بیشتر داشتند، اگر با فلان مرکز مثلاً هالیوود مرتبط بودند چه می شد! ‌نه، راه را گم کرده اند، ‌این نقص و عیب در دل ماست. رفع این گیر بشود کارها درست می‌شود. جز زیبایی در عالم وجود ندارد، باید خدا را در همه جا دید و اراده خدا را حاکم دید.

رییس جمهور در پایان تأکید کرد: مشکلی و نقصی در عالم نیست، باید نگاه را عوض کرد. در عالم هنر، افق را بلند بگیرید. خواهید دید نه تنها در ایران که صد میلیون مخاطب آمریکایی پیدا خواهید کرد. من آن روز را می بینم. مردم جهان در عمق وجودشان دیندار هستند و این ظرفیت و موقعیت ویژه برای کار هنری شماست.

 

منبع: سایت خبری شبکه ایران



  • کلمات کلیدی :
  • » مدیر وبلاگ
    »»Your comments - نظرات شما ( )


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سلحشور سریالی جدید می سازد.
    فهرستی از عناوین وبلاگ تا اینجا
    شرم آوره !
    چرا اینگونه؟
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]

    سلام ، خوش آمدید
    » لینک همراهان «
    » لوگوی همراهان «








    » اخبار «
    »» جذابیت قرآن
    »» قرائت قرآن در آغاز سریال
    »» بهاریه با فرج الله سلحشور
    »» نا گفته های فرج الله سلحشور
    »» سینمای ایده آل یا سینمای امروز
    »» یوزارسیف سفارشی نیست.
    »» هشت هزار صفحه مطلب فشرده ...
    »» حرفهای سریال یوسف پیامبر (ع) یادآور امام(ره)
    »» بررسی موردی سریال یوسف پیامبر(ع)
    »» ناخشنودی از سفرهای یوزارسیف!
    »» چرا نباید هزینه ساخت یک سریال عنوان شود؟!
    »» تکلیف یوسف پیامبر (ع) با خودش روشن است.
    »» "یوسف پیامبر(ع) " نقطه عطفی در سریالهای سیما فیلم.
    »» یوسف پیامبر(ع) برای تبلیغ احمدی نژاد ساخته نشده است.
    »»"یوسف پیامبر(ع)" تجربه خوبی برای همه کارگردانان است.
    »» وزرای ما باید به شیوه یوزارسیف عمل کنند.
    »» سریال یوسف (ع) در کویت
    »» با دیدن یوزارسیف یاد...
    »» گفتگویی با آقای کارگردان
    »» انتقاد به یوزارسیف و پاسخ سلحشور
    »» سریال یوسف (ع) کاملا مورد رضایت مردم
    »» نمره قبولی صدا و سیما به سریال یوسف (ع)
    »» گفتگویی با بازیگر نقش یوسف پیامبر (ع)
    »» گفتگو با بازیگر نقش بنیامبن
    »» تلویزیون اصرار کرد ...
    »» 45 کشور یوسف (ع) را می بینند.
    »» فروش گسترده تصاویر یوزارسیف و زلیخا در کشورهای عربی
    »» طراحی صحنه و لباس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» آلبوم عکس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» دانلود تیتراژ سریال یوسف پیامبر (ع)_صوتی و تصویری
    .
    »» حسادت عامل مخالفت با سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» در مورد بودجه مدعی صرفه جویی هستیم.
    »» نظر آیت الله جوادی آملی درباره سریال یوسف (ع)
    »» ضرغامی: سریال یوسف پیامبر (ع) نقطه عطف مجموعه های قرآنی
    »» جلوه های ویژه سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» سال نو مبارک
    »» اعزام تمام بازیگران سریال یوسف پیامبر (ع) به عتبات عالیات
    »» سلحشور: خوشحالم که یوسف(ع) به احمدی نژاد کمک می کند.
    »» محوریت منجی آخرالزمان (عج)
    »» همه چیز با فیلم برداری تمام نمی شود
    »» به دویست درصد چیزی که می خواستم رسیدم
    »» دیدار با سلحشور
    »» چرا یوسف پیامبر(ع) جذابترین سریال سال 87 شد؟
    »» چرا یوسف در قلب تاجیک ها هم نشست ؟
    »» پاسخهای یک کارگردان به 7 انتقاد
    »» سلحشور: سطح کلام خدا با انسان اختلاف دارد
    » موسیقی وبلاگ «
    کپی برداری از مطالب وبلاگ با ذکر منبعی که ابتدا یا انتهای هر مطلب درج شده، مجاز میباشد . chera.mee.ir