سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد : آیا مردم می توانند پرسیدن از چیزی را که بدان نیاز دارند واگذارند؟ فرمود : نه . [یونس بن عبد الرحمان از برخی یارانش]

اصلا چرا ؟

Powerd by: Parsiblog ® team.
قرائت قرآن در آغاز تیتراژ یکی از بهترین نکات جذاب سریال(چهارشنبه 88 فروردین 12 ساعت 4:37 صبح )
قرائت قرآن در تیتراژ اول «یوسف پیامبر (ع)»
افراد زیادی را به دیدن این اثر تشویق می‌کند.
 

 
به نقل از سیما فیلم: خبر گزاری ایکنا :گروه هنر: تیتراژ آغازین که به شکل تواشیح، دکلمه و صوت قرآن است توانسته ذهن مخاطب را به سمت هدف اصلی داستان که همان اندرزهای قرآنی است هدایت کند، من از بسیاری از مخاطبان این سریال شنیدم که تیتراژ آغازین کار آنها را به دیدن اثر تشویق کرده است...

«کامران دهقان» بازیگر سریال «یوسف پیامبر(ع)» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) درباره ویژگی‌ آثار قرآنی در سینما و تلویزیون اظهار کرد: سینمای قرآنی در کشور ما معمولاً به طرق مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد که نوع رایج آن را می‌توان در آثاری جستجو کرد که زندگی پیامبران را مورد توجه قرار داده، که «یوسف پیامبر(ع)» نمود بارز اینگونه تولیدات است.
وی افزود: نوع دیگر، تولیداتی است که به مفاهیم قرآنی و دینی در قالب داستان‌های روز توجه دارد که «آواز گنجشک‌ها» را می‌توان جزو اینگونه تولیدات محسوب کرد.
این بازیگر اضافه کرد: «از نظر من، مخاطب ایرانی با تولیداتی همچون «یوسف پیامبر(ع)» و «مردان آنجلس» بیشتر ارتباط برقرار می‌کند، زیرا به واسطه‌ پیش‌زمینه‌ای که در ذهنش است، راحت‌تر چنین پرداخت‌هایی را می‌پذیردالبته از نظر من تولیداتی که به مفاهیم قرآنی در قالب داستانی امروزی توجه دارد، می‌تواند به روی مخاطب به نحوی دیگر تاثیرگذار باشد، زیرا بیننده با تماشای چنین مفاهیمی در زندگی روزه‌مره خود بیشتر بر روی رفتارش دقیق می‌شود.» دهقان به استقبال مردمی از سریال یوسف پیامبر اشاره کرد و گفت: استقبال مردمی که از سریال یوسف (ع) شد در سطح جامعه قابل تشخیص است، زیرا جدا از جذابیت‌های داستان که داستان زندگی این پیامبر احسن قصص قرآن است، طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه این کار نیز واقعاً برای مخاطبان سیما جذاب است. این کارگردان شبکه برون‌مرزی سیما بیان کرد: نکته قابل توجه درباره طراحی صحنه سریال، این است که بسیاری از دکورها بر‌گرفته از مستندات واقعی ا‌ست، به‌نحویکه می‌توان با تماشای چنین صحنه‌هایی تصاویری از شهر طبس را در ذهن مجسم کرد. حتی مجید میر‌فخرایی (طراح صحنه سریال یوسف) در جاهایی که با محدودیت (نوع پوشش زنان و مردان) روبه‌رو بود سعی کرد از پوشش‌هایی استفاده کند که بیشترین مطابقت را با واقعیت داشته باشنددهقان با اشاره به برخی از انتقادها به این سریال که از سوی اهالی سینما طرح می‌شود، گفت: «آنچه که مشخص است سریال «یوسف پیامبر(ع)» برای خوشایند مردم ساخته شده، زیرا اگر قرار بود عده‌ای محدود این سریال را بپسندند، مجموعه شکلی جشنواره‌ای به خود می‌گرفت.
ولی آنچه مبرهن است انتقادات به این سریال بیشتر فیلمساز را هدف قرار داده تا خود اثر را، بنابراین نمی‌توان اینگونه مخالفت‌ها را چندان فنی دانست.»
وی متذکر شد: البته تولیدات اینچنینی با خود سختی‌ها و مشکلاتی نیز به همراه دارد، چون توجه به مفاهیم قرآنی محتاج آگاهی‌های لازم است وگرنه ممکن است که در اینگونه آثار بدعت و تحریف‌های به وجود آید که ضررش قابل جبران نباشد.
وی در ادامه به الطاف الهی که در حین ساخت سریال یوسف پیامبر (ع) رخ داد اشاره کرد و گفت: شاید اگر من خود در این کار حضور نداشتم باور برخی از مطالب برایم سخت بود، اما من به وضوح در این کار دیدم که دربرخی سکانس‌ها اتفاقاتی رخ می‌داد که هیچ اسمی جز لطف الهی نمی‌توان به روی آن نهاد.
بازیگر فیلم «آواز گنجشک‌ها» تصریح کرد: ذکر این نکته را نیز ضروری می‌دانم که اگر اعتقاد سازنده این سریال مبتنی بر ایمان نبود، مسلم بدانید که چنین الطافی نیز مشمول حال این کار نمی‌شد. به همین دلیل در ساخت آثار اینچنینی اگر نیت فیلمساز مطابق با مفهوم اثر نباشد، مسلم بدانید کار با هر سرمایه‌ای که تولید شود، نخواهد توانست موفقیت لازم را کسب کند.
دهقان افزود: «از دیگر نکات مثبت این سریال می‌توان به عنوان‌بندی کار اشاره کرد که در اولین قاب تصویری، مخاطب را به همراه خود به 1160 سال قبل از میلاد مسیح می‌برد. وجود تصاویری از اهرام ثلاثه در عنوان‌بندی نشانگر این مطلب است که مخاطب از همان ابتدا متوجه می‌شود که قرار است داستان را در چه عصری مشاهده کند.
البته تیتراژ آغازین که به شکل تواشیح، دکلمه و صوت قرآن است توانسته ذهن مخاطب را به سمت هدف اصلی داستان که همان اندرزهای قرآنی است هدایت کند، حتی من از بسیاری از مخاطبان این سریال شنیده‌ام که تیتراژ آغازین کار آنها را به دیدن اثر تشویق کرده است.» ایفاگر نقش یکی از کاهنان در سریال «یوسف پیامبر(ع)» درباره منابع مورد استفاده در سریال «یوسف پیامبر(ع)» گفت: در مورد منابعی که در ساخت این مجموعه قرآنی مورد استفاده قرار گرفته، می‌توانم به 80 منبع اشاره کنم که کارگردان برای نگارش متن از آنها بهره برده است که برای نمونه می‌توان به قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اصول کافی، عیون اخبار، تفسیر انوار درخشان، تفسیر فرات کوفی، تفسیر ابوالفتح رازی و... اشاره کرد.
این بازیگر در ادامه مصاحبه به بازی خود در فیلم دینی «آواز گنجشک‌ها» اشاره کرد و تصریح کرد: بازی در کاری «همانند آواز گنجشک‌ها» برای من همانند کلاس درسی بود که توانستم در آن برای خود تجربه‌ای جدید کسب کنم، همچنین بهره بردن از تجربیات فیلمساز بزرگی چون «مجید مجیدی» امتیازی است که برای هر بازیگری گرانبهاست.
دهقان در پایان به مفهوم قرآنی فیلم آواز گنجشک‌ها اشاره کرد و گفت: انسان واسطه فیض الهی است، این مفهوم پیامی بود که «آواز گنجشک‌ها» درصدد تبلیغ آن بود به نحویکه این پیام در رابطه‌ چند انسان که از شرایط مادی خوبی نیز برخوردار نبودند، مورد توجه قرار می‌گرفت، البته وقتی که من از روابط انسان‌ها سخن می‌گویم در حقیقت از قرآن و شارع است که می‌گویم، چراکه ما هر آنچه که تا به حال کسب کردیم به واسطه مدد جستن از قرآن است.
تاریخ انتشار:11/9/87
ساعت انتشار:17:00

لازم به ذکر است که سریال داستانی « یوسف پیامبر(ع)» یکی از عظیم ترین سریال های تاریخی سیما در سال های اخیر محسوب می شود که تحقیقات، نگارش وسپس تولید آن توسط فرج الله سلحشور و به همت مرکز سیما فیلم از چند سال پیش آغاز شد و به سرانجام رسید.
در این سریال 180 بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر در نقش های اصلی مقابل دوربین رفته اند.
مصطفی زمانی، محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، اسماعیل سلطانیان، جعفر دهقان، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، مهوش صبرکن، زهرا سعیدی، کوروش زارعی، فرشته سرابندی و… تعدادی از این بازیگران هستند که درطول 2 سال نقش های مختلف این سریال را جان بخشیده اند.
این سریال از خرداد سال 83 در دکورهای پیش ساخته در اطراف تهران جلوی دوربین مرحوم رسول احدی رفت و سال گذشته آماده نمایش شد.
سریال « یوسف پیامبر» از تولیدات مرکز سیما فیلم می باشد.



  • کلمات کلیدی :
  • » مدیر وبلاگ
    »»Your comments - نظرات شما ( )


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سلحشور سریالی جدید می سازد.
    فهرستی از عناوین وبلاگ تا اینجا
    شرم آوره !
    چرا اینگونه؟
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]

    سلام ، خوش آمدید
    » لینک همراهان «
    » لوگوی همراهان «








    » اخبار «
    »» جذابیت قرآن
    »» قرائت قرآن در آغاز سریال
    »» بهاریه با فرج الله سلحشور
    »» نا گفته های فرج الله سلحشور
    »» سینمای ایده آل یا سینمای امروز
    »» یوزارسیف سفارشی نیست.
    »» هشت هزار صفحه مطلب فشرده ...
    »» حرفهای سریال یوسف پیامبر (ع) یادآور امام(ره)
    »» بررسی موردی سریال یوسف پیامبر(ع)
    »» ناخشنودی از سفرهای یوزارسیف!
    »» چرا نباید هزینه ساخت یک سریال عنوان شود؟!
    »» تکلیف یوسف پیامبر (ع) با خودش روشن است.
    »» "یوسف پیامبر(ع) " نقطه عطفی در سریالهای سیما فیلم.
    »» یوسف پیامبر(ع) برای تبلیغ احمدی نژاد ساخته نشده است.
    »»"یوسف پیامبر(ع)" تجربه خوبی برای همه کارگردانان است.
    »» وزرای ما باید به شیوه یوزارسیف عمل کنند.
    »» سریال یوسف (ع) در کویت
    »» با دیدن یوزارسیف یاد...
    »» گفتگویی با آقای کارگردان
    »» انتقاد به یوزارسیف و پاسخ سلحشور
    »» سریال یوسف (ع) کاملا مورد رضایت مردم
    »» نمره قبولی صدا و سیما به سریال یوسف (ع)
    »» گفتگویی با بازیگر نقش یوسف پیامبر (ع)
    »» گفتگو با بازیگر نقش بنیامبن
    »» تلویزیون اصرار کرد ...
    »» 45 کشور یوسف (ع) را می بینند.
    »» فروش گسترده تصاویر یوزارسیف و زلیخا در کشورهای عربی
    »» طراحی صحنه و لباس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» آلبوم عکس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» دانلود تیتراژ سریال یوسف پیامبر (ع)_صوتی و تصویری
    .
    »» حسادت عامل مخالفت با سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» در مورد بودجه مدعی صرفه جویی هستیم.
    »» نظر آیت الله جوادی آملی درباره سریال یوسف (ع)
    »» ضرغامی: سریال یوسف پیامبر (ع) نقطه عطف مجموعه های قرآنی
    »» جلوه های ویژه سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» سال نو مبارک
    »» اعزام تمام بازیگران سریال یوسف پیامبر (ع) به عتبات عالیات
    »» سلحشور: خوشحالم که یوسف(ع) به احمدی نژاد کمک می کند.
    »» محوریت منجی آخرالزمان (عج)
    »» همه چیز با فیلم برداری تمام نمی شود
    »» به دویست درصد چیزی که می خواستم رسیدم
    »» دیدار با سلحشور
    »» چرا یوسف پیامبر(ع) جذابترین سریال سال 87 شد؟
    »» چرا یوسف در قلب تاجیک ها هم نشست ؟
    »» پاسخهای یک کارگردان به 7 انتقاد
    »» سلحشور: سطح کلام خدا با انسان اختلاف دارد
    » موسیقی وبلاگ «
    کپی برداری از مطالب وبلاگ با ذکر منبعی که ابتدا یا انتهای هر مطلب درج شده، مجاز میباشد . chera.mee.ir