سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که خطایت را فراموش کند و از نیکوکاری ات در حقّ خودش یاد کند . [امام حسن عسکری علیه السلام]

اصلا چرا ؟

Powerd by: Parsiblog ® team.
نمره قبولی صدا وسیما به سریال یوسف پیامبر (ع)(یکشنبه 88 فروردین 9 ساعت 7:26 عصر )

پشت صحنه سریال یوسف پیامبر (ع)

 

سایت سیما‌فیلم وابسته به سازمان صداوسیما و تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)» در گزارشی مبسوط و برپایه آمار ارایه شده از سوی مرکز تحقیقات صداوسیما به این مجموعه نمره قبولی داد.
به گزارش شبکه ایران، سایت سیما فیلم در گزارشی تحت عنوان «نمره قبولی یوسف به روایت آمار» با تأکید بر این که «مأموریت اصلی مرکز تحقیقات صدا و سیما، مطالعه، پژوهش و سنجش در زمینه‌های مورد نیاز رسانه ملی با استفاده از روش‌‌های علمی و به منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ارتقای کیفی برنامه‌های رادیو و تلویزیون است» آورده است: این مرکز پس از پخش 12 قسمت از «یوسف پیامبر(ع)»، طی مصاحبه با 842 نفر از افراد 15 سال و بالاتر ساکن شهر تهران در خصوص این سریال نظرسنجی به عمل آورده است که نتایج آن نشان می‌دهد  80 درصد پاسخگویان به نحوی بیننده این قسمت‌ها بوده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: بر اساس این نظرسنجی، 6/28 درصد پاسخگویان بیننده همه قسمت‌ها، 9/24 درصد بیننده  بیشتر قسمت ها، 1/19 درصد بیننده بعضی قسمت ها بوده و 4/7 درصد نیز به ندرت این سریال را  تماشا کرده‌اند. این نتایج همچنین نشان می دهد که 20 درصد پاسخگویان اصلا این سریال را ندیده‌اند. 
بنا برگزارش سیما فیلم «جذابیت داستان زندگی حضرت یوسف(ع)»(با آمار  5/35 درصدی) به عنوان مهمترین دلیل بینندگان برای تماشای سریال«یوسف پیامبر(ع)» عنوان شده است.
این نظر سنجی همچنین در خصوص نظر بینندگان درباره میزان موفقیت بازیگران سریال «یوسف پیامبر(ع)» در ایفای نقش های خود آورده است: 7/84 درصد بینندگان اظهار کرده‌اند بازیگران سریال در حد«زیاد و خیلی زیاد» در ایفای نقش خود موفق هستند. 6/23 درصد، بازیگران را در حد خیلی زیاد موفق دانسته و 1/61 درصد نیز گزینه زیاد را برای میزان موفقیت بازیگران انتخاب کرده‌اند. 0/9 درصد نیز آنها را اصلا موفق ندانسته‌اند.
از دیگر نکات جالب توجه این گزارش آماری نظر بینندگان درباره عدم توفیق بازیگران است که از آن میان 7/15 درصد کتایون ریاحی، 8/57 درصد ایمان خسروی، 8/9 درصد جعفر دهقان و 1 درصد نیز فرج‌الله سلحشور (در نقش فرشته مرگ) را از بازیگران ناموفق این مجموعه دانسته‌اند.
بر اساس این گزارش، همچنین در میان رویدادهای مختلفی که طی 12 قسمت از سریال به آنها پرداخته شده، کمترین میزان آشنایی بینندگان از پخش سریال، مربوط به رویداد «شناساندن مصر به حضرت یوسف توسط هونیفر» بوده است. به گونه ای که 6/80 درصد از بینندگان قبل از تماشای سریال «یوسف پیامبر(ع)» در حد «کم و اصلا» با این رویداد آشنا بوده و بعد از تماشای سریال، میزان آشنایی این گروه به 5/84 درصد در حد «زیاد» رسیده است. 80 درصد از بینندگان نیز قبل از پخش سریال با رویداد «واگذاری سرپرستی حضرت یوسف به عمه‌اش فائقه به مدت 4 سال» در حد «کم و اصلا» آشنا بوده‌اند که میزان آشنایی این گروه پس از تماشای سریال به 85 درصد در حد «زیاد» رسیده است.
سیما فیلم در ادامه با تکیه بر آمار منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات صدا و سیما تأکید می‌کند: بینندگانی که میزان تطابق اطلاعاتشان با داستان زندگی حضرت یوسف (ع) را در حد «کم، خیلی کم و اصلا» دانسته‌اند، مهمترین موارد عدم انطباق را «شیرین شدن آب چاه در هنگام رسیدن کاروانیان جهت نجات حضرت یوسف (ع)»(5/8 درصد)، «واگذاری مسؤولیت آموزش حضرت یوسف به زلیخا»(4/5 درصد)، «ملاقات حضرت یوسف با حضرت خضر در چاه»(7/4 درصد) و «واگذاری سرپرستی حضرت یوسف به عمه اش فائقه»(7/4 درصد) برشمرده و  همچنین 6/25 درصد از بینندگان در این خصوص، نظری نداشته‌اند.
اما در میان سایر آمار و ارقام مورد اشاره در این گزارش نکته جالب توجه دیگری که به چشم می‌خورد درباره مهمترین پیام دوازده قسمت ابتدایی این سریال بوده است که بنابر گزارش سیما فیلم: از نظر بینندگان «بیان داستان زندگی حضرت یوسف» با آمار (1/9 درصد) دررتبه نخست قرارگرفته است. از دیگر پیام های مورد اشاره در این نظرشسنجی می‌توان به این موارد اشاره کرد:«معرفی حسادت به عنوان یک رذیلت اخلاقی»(9/8 درصد)،«صبر و شکیبایی داشتن در هنگام مشکلات»(8/7 درصد)،«توکل داشتن به خدا»(6/6 درصد)،« آشنا کردن بینندگان با زندگانی پیامبران»(1/5 درصد) و گزینه «نمی دانم»(3/18 درصد). 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مهمترین نقطه قوت سریال حضرت یوسف(ع) از نظر بینندگان با آمار 8/20 درصد مربوط به «بازی خوب بازیگران» بوده است و پس از آن 4/10 درصد بینندگان «نشان دادن زندگی حضرت یوسف(ع)»، 6/8 درصد «آموزنده بودن»، 1/7 درصد «جذابیت سریال»، 2/6 درصد «دکور زیبا» و موارد دیگر بوده است که در این میان 6/22 درصد بینندگان نیز گزینه «نمی دانم» را برگزیده اند.
این نظر سنجی می افزاید که 4/94 درصد بینندگان در حد «زیاد و خیلی زیاد» علاقه مندند قسمت های بعدی سریال «یوسف پیامبر(ع)» را تماشا کنند.
همچنین از نظر 7/31 درصد بینندگان، سریال حضرت یوسف(ع)«هم سطح سایر سریال های دینی و تاریخی تلویزیون» و از نظر 7/30 درصد آنان «این سریال بهتر از سایر سریال های دینی و تاریخی» بوده است. 7/30 درصد نیز معتقدند سایر سریال های دینی و تاریخی تلویزیون بهتر از سریال «حضرت یوسف (ع)» بوده است.
در ادامه این نظرسنجی آمده است که 4/91 درصد بینندگان در حد «خیلی زیاد و زیاد» و 3/8 درصد بینندگان در حد «کم و خیلی کم» از سریال «یوسف پیامبر(ع)» رضایت داشته اند. و تنها 3/0 درصد « اصلا» از سریال راضی نبوده‌اند.
سیمافیلم در پایان گزارش مبسوط خود به این جمع‌بندی رسیده است که «به طور کلی، آمار مرکز تحقیقات نشان می دهد که میانگین نمره بینندگان به «سریال یوسف» 7/17 از 20 بوده است.» و این حاصل آماری است که گویی در تناقض کامل با جریان رسانه‌ای بوجود آمده در حاشیه این مجموعه به ثمر رسیده است. اما نکته‌ای که نباید آنرا نادیده گرفت انتقادات وارد شده به این مجموعه از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران است که نمی‌توان آنرا در لوای امیدواری حاصل از آمار به دست فراموشی سپردو
در روزهای اخیر مصاحبه‌ها و اظهارات جنجال برانگیزی پیرامون مجموعه «یوسف پیامبر(ع)» در رسانه‌ها مطرح شده است که در اندک مواردی ردپای اظهارات کارگردان مجموعه نیز قابل توجه است. اندکی زمان لازم است تا مجموعه‌ای که با صرف بالاترین هزینه‌های ممکن برای مجموعه‌سازی رسانه‌ ملی به ثمر رسیده است، بیش از این، مورد داوری قرار بگیرد. چراکه به تعبیر بسیاری اهل فن، بهترین داور برای تحلیل کیفیت یک اثر هنری گذشت زمان است.
 


  • کلمات کلیدی :
  • » مدیر وبلاگ
    »»Your comments - نظرات شما ( )


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سلحشور سریالی جدید می سازد.
    فهرستی از عناوین وبلاگ تا اینجا
    شرم آوره !
    چرا اینگونه؟
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]

    سلام ، خوش آمدید
    » لینک همراهان «
    » لوگوی همراهان «








    » اخبار «
    »» جذابیت قرآن
    »» قرائت قرآن در آغاز سریال
    »» بهاریه با فرج الله سلحشور
    »» نا گفته های فرج الله سلحشور
    »» سینمای ایده آل یا سینمای امروز
    »» یوزارسیف سفارشی نیست.
    »» هشت هزار صفحه مطلب فشرده ...
    »» حرفهای سریال یوسف پیامبر (ع) یادآور امام(ره)
    »» بررسی موردی سریال یوسف پیامبر(ع)
    »» ناخشنودی از سفرهای یوزارسیف!
    »» چرا نباید هزینه ساخت یک سریال عنوان شود؟!
    »» تکلیف یوسف پیامبر (ع) با خودش روشن است.
    »» "یوسف پیامبر(ع) " نقطه عطفی در سریالهای سیما فیلم.
    »» یوسف پیامبر(ع) برای تبلیغ احمدی نژاد ساخته نشده است.
    »»"یوسف پیامبر(ع)" تجربه خوبی برای همه کارگردانان است.
    »» وزرای ما باید به شیوه یوزارسیف عمل کنند.
    »» سریال یوسف (ع) در کویت
    »» با دیدن یوزارسیف یاد...
    »» گفتگویی با آقای کارگردان
    »» انتقاد به یوزارسیف و پاسخ سلحشور
    »» سریال یوسف (ع) کاملا مورد رضایت مردم
    »» نمره قبولی صدا و سیما به سریال یوسف (ع)
    »» گفتگویی با بازیگر نقش یوسف پیامبر (ع)
    »» گفتگو با بازیگر نقش بنیامبن
    »» تلویزیون اصرار کرد ...
    »» 45 کشور یوسف (ع) را می بینند.
    »» فروش گسترده تصاویر یوزارسیف و زلیخا در کشورهای عربی
    »» طراحی صحنه و لباس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» آلبوم عکس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» دانلود تیتراژ سریال یوسف پیامبر (ع)_صوتی و تصویری
    .
    »» حسادت عامل مخالفت با سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» در مورد بودجه مدعی صرفه جویی هستیم.
    »» نظر آیت الله جوادی آملی درباره سریال یوسف (ع)
    »» ضرغامی: سریال یوسف پیامبر (ع) نقطه عطف مجموعه های قرآنی
    »» جلوه های ویژه سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» سال نو مبارک
    »» اعزام تمام بازیگران سریال یوسف پیامبر (ع) به عتبات عالیات
    »» سلحشور: خوشحالم که یوسف(ع) به احمدی نژاد کمک می کند.
    »» محوریت منجی آخرالزمان (عج)
    »» همه چیز با فیلم برداری تمام نمی شود
    »» به دویست درصد چیزی که می خواستم رسیدم
    »» دیدار با سلحشور
    »» چرا یوسف پیامبر(ع) جذابترین سریال سال 87 شد؟
    »» چرا یوسف در قلب تاجیک ها هم نشست ؟
    »» پاسخهای یک کارگردان به 7 انتقاد
    »» سلحشور: سطح کلام خدا با انسان اختلاف دارد
    » موسیقی وبلاگ «
    کپی برداری از مطالب وبلاگ با ذکر منبعی که ابتدا یا انتهای هر مطلب درج شده، مجاز میباشد . chera.mee.ir