سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای بندگان خدا، برادر باشید ! مسلمان، برادرمسلمان است، به او ستم نمی کند، او را وا نمی گذارد و او راتحقیر نمی کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

اصلا چرا ؟

Powerd by: Parsiblog ® team.
جذابیت قرآن(یکشنبه 88 فروردین 9 ساعت 12:18 صبح )

فرج‌الله سلحشور در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره پرداختن به فرهنگ بسیج و فیلم‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بسیج سازماندهی نیروهای مخلص انقلاب و پیرو ارزش‌ها و باورها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی گفت: دفاع مقدس، تنها گوشه‌ای از تکالیف بسیج بود و امروز بسیج برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله در حال سازماندهی نیروهای خود در عرصه‌های صنعتی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و غیره است و البته باید تمام کسانی را که در میدان آبادانی ایران اسلامی تلاش می‌کنند، بسیجی دانست.
این هنرمند بسیجی با تأکید براینکه راه هنر و سینمای موجود برای هنرمندان مکتبی و متعهد باز است، گفت: اگر کسی بخواهد از این زبان برای خدمت به خداوند و بندگانش استفاده کند، کسی نمی‌تواند مانع او شود.
سلحشور ادامه داد: ‌هدف کلی از ساخت فیلم‌های دفاع مقدس، احیای واقعه کربلا به عنوان الگوی جامع برای آموزش نحوه زندگی با تفکر و فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار است.
وی تصریح کرد:‌ فیلم دفاع مقدس ظاهر و باطنی دارد که متأسفانه اکثر فیلم‌سازان به پوسته و ظاهر آن پرداختند و این موضوع آنها را از توجه به عمق و باطن این سینما که همان عاشورا و واقعه کربلا است، باز داشته است تا شاهد آثاری باشیم که هرگز نتوانسته حق دفاع مقدس و قهرمانان آن را ادا کند.
این تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به سئوالی درباره تشکیل بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه برخی مسئولان در برابر عده‌ای از هنرمندان غرب‌زده تسلیم شده و حافظ منافع آنها هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنر و سینمای مملکت ما اگر از استثنائات بگذریم با انقلاب و اسلام فاصله زیادی دارد چون غربی‌ها و خانواده جهانی هنر که سنخیتی با ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی ما ندارند، بنیانگذار این سینما هستند و به آن خط و جهت می‌دهند.
سلحشور ادامه داد:‌ امروز شاکله و جوهره سینمای ما امور نفسانی و دنیاپرستی است و در پی شهرت، ثروت، قدرت، شهوت، حسادت، رقابت و مانند اینهاست. پس واضح است، اگر هنرمندانی در این سینما ذهنیات خام و مسموم خود را در قالب هنر بریزند و با عرضه آنها مردم را به بیراهه بکشانند دنیا دوستی و نفس‌پرستی با اهداف الهی سازگار نیست.
وی تصریح کرد: هنرمند بسیجی خادم مکتب، مذهب و کشور خود و در پی کسب رضایت خدا و اجرای فرمان اوست و هنر امروز با فرهنگ بسیج سنخیت ندارد و حتی گاه با آن در تضاد است.
این هنرمند، تنها راه نجات سینمای ایران را خدمت به مردم از طریق ترویج ارزش‌های الهی دانست و گفت: به همین دلیل است که برای پروژه یوسف و دیگر فیلم‌هایم به قرآن و اهل بیت (ع) که منابعی بی‌عیب و نقص هستند، رجوع کردم، تا سخنم شنیدنی، تأثیرگذار و با کیفیت هنری باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی افراد فکر می‌کنند سینما وحی منزل است و می‌توان قرآن و عترت نداشت، اما نمی‌توان سینمای غیرمکتبی و انسان‌محور را کنار گذاشت، گفت: باید درهای سینمایی را که در مسیر ضربه زدن به ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی ماست، بسته شود و با ایجاد دانشگاه‌هایی که با روش مکتبی و ارزشی اداره می‌شوند و حضور استادانی مؤمن و معتقد و دانشجویانی متعهد، هنرمندانی را تربیت کرد که بتوانند در کنار بخش اعظم عناصر و نیروهای حال حاضر سینما و تلویزیون جریانی را برای زودون افکار و فرهنگ ضدارزشی غرب از چهره سینما و تلویزیون ایران ایجاد کنند تا سینما و تلویزیون ایران با ساخت فیلم‌های ضدارزشی، بیش از این آب به آسیاب دشمن نریزند.
کارگردان یوسف پیامبر، خواستار ایجاد جریانی در سینما و تلویزیون برای زدودن فرهنگ ضدارزش غربی شد و گفت: برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله باید با رشد تفکر و فرهنگ بسیجی جریان‌های مخرب غرب را از چهره سینما و تلویزیون زدود.
کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر با اشاره به بیماردلی و غرض‌ورزی برخی روزنامه‌ها که از قول وی نوشته بودند: «مرا به ساخت فیلم یوسف مجبور کردند» خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند مرا به کاری که علاقه‌ای به انجام آن ندارم، وادار کند، اما به دلیل اینکه صداوسیما پروژه «موسی» را که مشغول ساخت آن بودم، از من گرفت و مانع کارم شد، دیگر نمی‌خواستم کاری را برای تلویزیون انجام دهم. من به داستان‌های قرآنی از جمله یوسف پیامبر با علاقه و عاشقانه پرداخته‌ام نه به اجبار.
وی اضافه کرد: بعد از مدتی با دلجویی و اصرار آقای لاریجانی، دوباره به ساخت اثری برای تلویزیون پرداختم.
سلحشور در ادامه به دلایل انتخاب کتایون ریاحی برای نقش زلیخا پرداخت و گفت: ویژگی‌های چون تاریک نبودن گذشته هنری، توان بازیگری، استعداد و حالت چهره برای پیر و جوان شدن باعث شد تا وی را برای این نقش انتخاب کنم.
این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین در ادامه درباره پوشش سر و کلاه‌گیس‌های زنان در این سریال گفت: ما این کلاه‌گیس‌ها را طبق رسوم مصر که در آن زنان موهای خود را می‌تراشیدند و کلاه‌گیس‌هایی از نخ را روی سر می‌گذاشتند، تهیه کردیم. ما طوق‌هایی را هم که زنان در مصر آن زمان برگردن می‌انداختند برای حفظ پوشش بیشتر برای خانم‌های بازیگر آماده کردیم.
سلحشور در پایان با بیان اینکه برخی افراد مغرض در مطبوعات و نحله‌های معلوم‌الحال به اثر قرآنی یوسف (ع) حمله کردند، دشمنی آنها را بدیهی و قابل درک دانست و بیان داشت: سکوت دوستان و نظاره بی‌تفاوت آنان برایم قابل درک نیست و باعث شده که درباره ترک کردن عرصه سینما و تلویزیون تصمیماتی بگیرم؛ هرچند استقبال 85 درصدی مردم ایران و پخش همزمان این مجموعه در 20 کشور خارجی باعث دلگرمی من و دست‌اندرکاران این مجموعه است و از جذابیت آثار قرآنی حکایت دارد.

 

منبع: سایت خبری قاصدک



  • کلمات کلیدی :
  • » مدیر وبلاگ
    »»Your comments - نظرات شما ( )


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سلحشور سریالی جدید می سازد.
    فهرستی از عناوین وبلاگ تا اینجا
    شرم آوره !
    چرا اینگونه؟
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]

    سلام ، خوش آمدید
    » لینک همراهان «
    » لوگوی همراهان «








    » اخبار «
    »» جذابیت قرآن
    »» قرائت قرآن در آغاز سریال
    »» بهاریه با فرج الله سلحشور
    »» نا گفته های فرج الله سلحشور
    »» سینمای ایده آل یا سینمای امروز
    »» یوزارسیف سفارشی نیست.
    »» هشت هزار صفحه مطلب فشرده ...
    »» حرفهای سریال یوسف پیامبر (ع) یادآور امام(ره)
    »» بررسی موردی سریال یوسف پیامبر(ع)
    »» ناخشنودی از سفرهای یوزارسیف!
    »» چرا نباید هزینه ساخت یک سریال عنوان شود؟!
    »» تکلیف یوسف پیامبر (ع) با خودش روشن است.
    »» "یوسف پیامبر(ع) " نقطه عطفی در سریالهای سیما فیلم.
    »» یوسف پیامبر(ع) برای تبلیغ احمدی نژاد ساخته نشده است.
    »»"یوسف پیامبر(ع)" تجربه خوبی برای همه کارگردانان است.
    »» وزرای ما باید به شیوه یوزارسیف عمل کنند.
    »» سریال یوسف (ع) در کویت
    »» با دیدن یوزارسیف یاد...
    »» گفتگویی با آقای کارگردان
    »» انتقاد به یوزارسیف و پاسخ سلحشور
    »» سریال یوسف (ع) کاملا مورد رضایت مردم
    »» نمره قبولی صدا و سیما به سریال یوسف (ع)
    »» گفتگویی با بازیگر نقش یوسف پیامبر (ع)
    »» گفتگو با بازیگر نقش بنیامبن
    »» تلویزیون اصرار کرد ...
    »» 45 کشور یوسف (ع) را می بینند.
    »» فروش گسترده تصاویر یوزارسیف و زلیخا در کشورهای عربی
    »» طراحی صحنه و لباس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» آلبوم عکس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» دانلود تیتراژ سریال یوسف پیامبر (ع)_صوتی و تصویری
    .
    »» حسادت عامل مخالفت با سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» در مورد بودجه مدعی صرفه جویی هستیم.
    »» نظر آیت الله جوادی آملی درباره سریال یوسف (ع)
    »» ضرغامی: سریال یوسف پیامبر (ع) نقطه عطف مجموعه های قرآنی
    »» جلوه های ویژه سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» سال نو مبارک
    »» اعزام تمام بازیگران سریال یوسف پیامبر (ع) به عتبات عالیات
    »» سلحشور: خوشحالم که یوسف(ع) به احمدی نژاد کمک می کند.
    »» محوریت منجی آخرالزمان (عج)
    »» همه چیز با فیلم برداری تمام نمی شود
    »» به دویست درصد چیزی که می خواستم رسیدم
    »» دیدار با سلحشور
    »» چرا یوسف پیامبر(ع) جذابترین سریال سال 87 شد؟
    »» چرا یوسف در قلب تاجیک ها هم نشست ؟
    »» پاسخهای یک کارگردان به 7 انتقاد
    »» سلحشور: سطح کلام خدا با انسان اختلاف دارد
    » موسیقی وبلاگ «
    کپی برداری از مطالب وبلاگ با ذکر منبعی که ابتدا یا انتهای هر مطلب درج شده، مجاز میباشد . chera.mee.ir