سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، قلبی سلیم و پاک و خویی استوار، روزی اش می کند . [امام علی علیه السلام]

اصلا چرا ؟

Powerd by: Parsiblog ® team.
حسادت عامل مخالفت با سریال یوسف پیامبر (ع)(پنج شنبه 88 فروردین 27 ساعت 2:16 صبح )

فرج الله سلحشور - محمود پاک نیت - مهوش صبرکن

پاک‌نیت: حسادت دلیل مخالفت با سریال «یوسف پیامبر(ع)» است

خبرگزاری فارس: بازیگر نقش حضرت یعقوب(ع) با اشاره به این که سه سال با حضرت یعقوب(ع) زندگی کردم، ‌اظهار داشت: حسادت از عوامل مخالفت با سریال «یوسف پیامبر(ع)» بوده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، فرج الله سلحشور (کارگردان)، محمود پاک نیت(بازیگر نقش یعقوب)، مهوش صبر کن(بازیگر نقش کاریماما) و محمد صادق آذین (مدیر تولید پروژه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)») با حضور در خبرگزاری فارس پیرامون این سریال به گفت‌وگو نشستند که در این نشست، محمود پاک نیت درباره نحوه حضورش در این سریال گفت: من قبلا قرار بود در مجموعه «مردان آنجلس» با آقای سلحشور کار کنم که شرایط مهیا نشد و سر پروژه یوسف پیامبر(ع) مدیر تولید سریال با من تماس گرفت و بعد با وی صحبت کردم و سناریو را تحویل داد و گفت برو بخوان و اگر خوشت آمد، بیا و نقش یعقوب را بازی کن.من هم با توجه به اینکه داستان دستم نبود، ولی از شیوه و روایت آن خوشم آمد و حضور در این سریال را پذیرفتم.
وی درباره میزان اطلاعات‌اش از شخصیت یعقوب اظهار داشت: هیچ اطلاع و آشنایی خاصی با این نقش نداشتم و تنها قصه‌‌ای که از دوران کودکی شنیده بودم تمام اطلاعات من از شخصیت حضرت یعقوب (ع) را تشکیل می‌داد. هر چه که بود همان متنی بود که از آقای سلحشور گرفته بودم که بسیار فراگیر و از منابع بسیاری اخذ شده بود و من برای آشنایی بیشتر هر قدر به منابع دیگر چنگ می‌انداختم به همین ماجرا و روایت درون فیلمنامه می‌رسیدم و از خود متن استفاده کردم که با راهنمایی‌های آقای سلحشور همراه بود.

## بازیگر نباید در خطوط یک فیلمنامه کلاسیک دست ببرد

پاک نیت پیرامون آزادی عملش در این سریال اظهار داشت: وقتی که یک متن کلاسیک نوشته می‌شود، یک بازیگر نباید در میان خطوط آن دست ببرد چون فیلمنامه اساسی و کلی است و چارچوبی دارد که من نمی‌توانم آن را بشکنم. من فقط می‌توانم درباره بازی خودم نظر بدهم و در این حد آزاد بودیم و حتی درباره حرکت‌ها و نگاه‌های‌مان نیز با یکدیگر صحبت می‌کردیم.
وی در بخش دیگری از این نشست، درباره بازی با بازیگران جوان و کم تجربه در این سریال نیز تصریح کرد: بازی با این بازیگران هیچ تفاوتی نداشت و به نظر من آقای زمانی این شخصیت را به خوبی در آورده و فکر کنم اگر کسی با نقش خود زندگی کند و ادا در نیاورد و بازی نکند، موفق می‌شود و هیچ فرقی نمی‌کند که آماتور باشد یا حرفه‌ای.
وی ادامه داد: غیرحرفه‌ای بودن فقط در بازده کار تاثیر دارد که ممکن است یک نفر دیرتر بگیرد و دیرتر پس بدهد. کسانی که تازه وارد هستند به دلیل اینکه شناختی از کاری که انجام می‌دهند، ندارند، ممکن است کمی دیرتر خود را با نقش وفق بدهند که بارش به گردن کارگردان می‌افتد که باید بیشتر توضیح بدهد و بیشتر حواس‌اش باشد.
بازیگر نقش یعقوب پیامبر(ع) با بیان این که به نظر من تمام بازیگرانی که برای اولین بار جلوی دوربین می‌رفتند، خیلی راحت قضیه را می‌گرفتند و راحت بازی می‌کردند، عنوان داشت: مثلا آن پسری که دوران کودکی بنیامین را بازی می‌کرد، به قدری خوب کار می‌کرد که من شیفته بازیگری او شده بودم. مثلا در سکانسی که من گندم می‌آوردم و برای زمین گذاشتن آن کمک می‌خواستم، این پسر شروع به تکاندن خار و خاشاک از سر و روی من کرد و احساس می‌کردم واقعا پسرم است.
وی افزود: این اتفاق به خاطر این بود که او واقعا خود را به کار سپرده بود و راهنمایی‌هایی که شده او را به این مرحله رسانده است. مابقی اداست که امروز باید تمرکز بگیرم و ... و همه کلاس گذاشتن است. وقتی که دل دادی به کار و آن صداقت وجود داشت، نقش ایجاد و عمل می‌شود. دیگر ادا در آوردن نیست و آن شخصیت زندگی کردن است. من بعضی وقت‌ها که به خانه می‌رفتم. احساس می‌کردم که هنوز یعقوبم چرا؟ چون باری که از این شخصیت روی دوش من بود، یک شخصیت سنگین بود.
پاک نیت در ادامه گفت: من در بسیاری از کارها که حضور دارم، بعد از پایان ساعت کارم، آن را فراموش می‌کنم و به خانه نمی‌برم. ولی در مورد حضرت یعقوب می‌خواستم که این شخصیت را درون خودم ایجاد کنم.همان باشم که در این نقش وجود دارد. این بود که این بار را با خودم همه جا حمل می‌کردم. در تمام این سه سال با حضرت یعقوب(ع) زندگی کردم. آدم‌هایی که با من کار کردند نیز همین گونه بودند. الان که کار را می‌بینم. متوجه می‌شوم چقدر مصطفی زمانی خوب کار کرده و در تمام لحظات دل به کار داده است. یا خانم ریاحی چقدر خوب کار کرده است. من با خانم ریاحی کارهای بسیاری انجام داده‌ام. ولی نقشی که اینجا ایفا کرده سوای همه نقش‌هاست در این کار ریاحی بازی نکرده بلکه زندگی کرده است و همه اینها برمی‌گردد به رهبری کار و نظم آن به همراه صداقتی که افراد از خود نشان دادند.

## حسادت از عوامل مخالفت با سریال «یوسف پیامبر(ع)» بود

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در بخش دیگری از این نشست، با بیان این که خود بازیگر به نقطه‌ای می‌رسد که می‌داند نباید در کارش ادا در بیاورد و باید بازی کند، اظهار داشت: من معتقدم تمام کسانی که در این سریال بازی می‌کردند نسبت به توانشان خوب کار کرده‌اند در حالیکه من در برخی رسانه‌ها دیده‌آم که از سر بی‌اطلاعی و یا از سر همان حسادتی که یکی از محورهای اصلی سریال یوسف نیز هست، اقدام به تخریب این سریال کردند.
وی ادامه داد: این آدم‌ها هم در زندگی خود حسادت دارند و این حسادت است که نمی‌گذارد آنها در زندگی خود، خوب تصمیم بگیرند و این حسادت متاسفانه به آنها لطمه زده است. البته رفته رفته که کار پیش رفت، آنها هم متوجه شدند که اشتباه کردند ولی دیگر نمی‌خواهند برگردند و این نخواستن آنها را آزار می‌دهد و هیچ وقت نمی‌تواند بگویند ما اشتباه کردیم.
پاک نیت تصریح کرد: یک خبرنگار پس از پخش قسمت سوم کار با من تماس گرفت و گفت این کار بسیار ضعیف است و اگر کارگردان دیگری آن را می‌ساخت بهتر بود. قسمت 10 یا 11 بود که دوباره تماس گرفت و معذرت‌خواهی کرد و گفت من حالا متوجه می‌شوم که این کار به خوبی ساخته شده اما در ابتدای کار برخی مدام به من فشار می‌آوردند که این کار ضعیف ساخته شده و من تحریک شدم و گفتم کار ضعیف است. اما برخی همین شهامت را هم ندارند و حسادت همچنان آنها را می‌خورد و راهی برای بازگشت ندارند. خود این قصه به قدری مسائل زیادی را در برگرفته که اگر ما در زندگی روزمره خود دقت کنیم بیشتر آنها را در اطراف خود می‌بینم.
وی گفت: بازیگران بسیاری در این سریال ایفای نقش کردند که من هم یکی از آنها بودم، اگر بر فرض من در بخشی ضعف داشته‌ام، نمی‌توان گفت که کل سریال ضعیف بوده است. من ضعف داشته‌ام و توانایی نداشته‌ام در حالیکه قصه بار خود را جلو می‌برد و شاید حتی به من هم نیاز نبود.



  • کلمات کلیدی :
  • » مدیر وبلاگ
    »»Your comments - نظرات شما ( )


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سلحشور سریالی جدید می سازد.
    فهرستی از عناوین وبلاگ تا اینجا
    شرم آوره !
    چرا اینگونه؟
    [عناوین آرشیوشده]
     RSS 
     Atom 

    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]

    سلام ، خوش آمدید
    » لینک همراهان «
    » لوگوی همراهان «








    » اخبار «
    »» جذابیت قرآن
    »» قرائت قرآن در آغاز سریال
    »» بهاریه با فرج الله سلحشور
    »» نا گفته های فرج الله سلحشور
    »» سینمای ایده آل یا سینمای امروز
    »» یوزارسیف سفارشی نیست.
    »» هشت هزار صفحه مطلب فشرده ...
    »» حرفهای سریال یوسف پیامبر (ع) یادآور امام(ره)
    »» بررسی موردی سریال یوسف پیامبر(ع)
    »» ناخشنودی از سفرهای یوزارسیف!
    »» چرا نباید هزینه ساخت یک سریال عنوان شود؟!
    »» تکلیف یوسف پیامبر (ع) با خودش روشن است.
    »» "یوسف پیامبر(ع) " نقطه عطفی در سریالهای سیما فیلم.
    »» یوسف پیامبر(ع) برای تبلیغ احمدی نژاد ساخته نشده است.
    »»"یوسف پیامبر(ع)" تجربه خوبی برای همه کارگردانان است.
    »» وزرای ما باید به شیوه یوزارسیف عمل کنند.
    »» سریال یوسف (ع) در کویت
    »» با دیدن یوزارسیف یاد...
    »» گفتگویی با آقای کارگردان
    »» انتقاد به یوزارسیف و پاسخ سلحشور
    »» سریال یوسف (ع) کاملا مورد رضایت مردم
    »» نمره قبولی صدا و سیما به سریال یوسف (ع)
    »» گفتگویی با بازیگر نقش یوسف پیامبر (ع)
    »» گفتگو با بازیگر نقش بنیامبن
    »» تلویزیون اصرار کرد ...
    »» 45 کشور یوسف (ع) را می بینند.
    »» فروش گسترده تصاویر یوزارسیف و زلیخا در کشورهای عربی
    »» طراحی صحنه و لباس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» آلبوم عکس سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» دانلود تیتراژ سریال یوسف پیامبر (ع)_صوتی و تصویری
    .
    »» حسادت عامل مخالفت با سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» در مورد بودجه مدعی صرفه جویی هستیم.
    »» نظر آیت الله جوادی آملی درباره سریال یوسف (ع)
    »» ضرغامی: سریال یوسف پیامبر (ع) نقطه عطف مجموعه های قرآنی
    »» جلوه های ویژه سریال یوسف پیامبر (ع)
    »» سال نو مبارک
    »» اعزام تمام بازیگران سریال یوسف پیامبر (ع) به عتبات عالیات
    »» سلحشور: خوشحالم که یوسف(ع) به احمدی نژاد کمک می کند.
    »» محوریت منجی آخرالزمان (عج)
    »» همه چیز با فیلم برداری تمام نمی شود
    »» به دویست درصد چیزی که می خواستم رسیدم
    »» دیدار با سلحشور
    »» چرا یوسف پیامبر(ع) جذابترین سریال سال 87 شد؟
    »» چرا یوسف در قلب تاجیک ها هم نشست ؟
    »» پاسخهای یک کارگردان به 7 انتقاد
    »» سلحشور: سطح کلام خدا با انسان اختلاف دارد
    » موسیقی وبلاگ «
    کپی برداری از مطالب وبلاگ با ذکر منبعی که ابتدا یا انتهای هر مطلب درج شده، مجاز میباشد . chera.mee.ir